Dan före dopparedan

Maken gick upp klockan sex i morse och satte in julskinkan i ugnen. Fortfarande, drygt åtta timmar senare, är den inte klar... Gissa hur stor skinka vi köpt?

Det här innebär att vi blir rejält sena till middagen hos svärmor. Fast jag klagar inte. Vi hittade en sååå fin skinka att jag och maken blev alldeles till oss. Det var häromdagen som min mamma tipsade om att de hade så oerhört fina julskinkor på den lilla Ica-butiken alldeles i närheten av där hon bor. Så jag och maken störtade in i affären, rusade förbi förvånade butiksbiträden, och tvärnitade vid skinkdisken. Och där låg den. Den finaste julskinka man kan tänka sig. Stooor, rund och tung som attan. Vi slet till oss den direkt och gick raka vägen till kassan.

När det var vår tur att betala kände väl maken att han behövde förklara vårt beteende i butiken och varför vi endast handlade en enda vara. Om än en stor sådan. Så han vänder sig mot kassörskan och säger:
- Vad fina skinkor du har!

Kassörskan sa inte ett ljud. Men jag och maken bröt ihop i bilen därifrån. Tur att vi inte köpte lök också...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha,ha, ha, ha, ha,ha, ha, ha, ha,ha, ha, ha, ha,ha, ha, ha, ha,ha, ha, ha, ha,ha, ha, ha, ha,ha, ha, ha, ha,ha, ha, ha, ha,ha, ha, ha, ha,ha, ha, ha, ha! Att ni inte bröt ihop redan i affären (jag hade troligen gjort det)!!!! Hoppas att skinkan blev bra! Kram kram

2009-12-24 @ 00:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback