Hur gick det här till?

Farmor fyller 90 år imorgon. En aktningsvärd ålder måste man väl säga. Men hon har ingen lust att fira och har avsagt sig alla uppvaktningar.

Hrm... Hur gör vi då? funderade vi barnbarn. Då kläckte syrran en briljant idé. Vi bjuder helt enkelt in farmor och Stig på middag och gratulerar en dag i förväg! Så i dag klockan fem ska jag vara hos syrran och hjälpa till med förberedelserna med mat.

Men sen slog det mig att klockan fem ska jag också hämta sonen vid tåget.
Klockan fem ska också blomsteruppsättningen hämtas.
Klockan fem ska jag också hämta mormor som följer med på kalaset.
Ja, och så ska jag ju då vara hos syrran klockan fem.

Alltså... Hur har jag tänkt - egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback