Prisad vare dubbdäck!

Jag tror jag kommer skotta ihjäl mig innan jul...
Men när jag hade grävt fram bilen i morse beslutade jag och sonen att vi trots allt skulle följa vår ursprungliga plan och bege oss till Skärholmen. Allt var okej ända till vi kom i höjd med Södertälje då jag började ana ugglor i mossen.
- Ska vi strunta i det, svänga av vid Moraberg och åka ner på stan istället? frågade jag sonen lite fundersamt.
- Mig spelar det ingen roll, kommenterade sonen och ryckte på axlarna.
Äh! Hur svårt kan det va? tänkte jag och brände vidare norrut på E4:an.

Nu vet jag hur svårt det kan va...
Nu vet jag hur det är att köra i 10 km/h på motorvägen och ändå knappt se bakljusen på bilen framför.
Nu vet jag hur många långtradare och lastbilar som effektivt kan spärra körfälten när de kör fast.
Nu vet jag vilket kaos det kan vara i Vårby backe med ännu fler långtradare på sniskan.
Nu vet jag att slask kan frysa fast på vindrutan och vindrutetorkarna trots att torkarbladen sveper fram och tillbaka i takt med värmefläkten.
Nu vet jag att man verkligen BÖR lyssna på nyheterna och väderleksrapporten innan man gör en utflykt i snöoväder.
Men framförallt: Nu vet jag värdet av att ha ett par splitternya dubbdäck på bilen! Utan dom hade jag nog fortfarande slirat runt på E4:an.

Skönt att vara tryggt hemma igen. Även om jag var tvungen att (ännu en gång!) skotta mig fram till ytterdörren...

Kommentarer
Postat av: Sophie

Haha. Shit. Jag anade att det var kaos när det fjärde övertids-smset kom...

2009-12-17 @ 19:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback