Ryska posten och högklackat

Läste i en kvällstidning att nästan alla kvinnor (92 procent) minns sina första högklackade skor, men att bara 63 procent av kvinnorna minns sin första kyss.
Vilken fånig undersökning. Klart man minns sin första kyss! tänkte jag och scrollade vidare i nätupplagan av den aktuella tidningen.

Men tanken bet sig ändå fast... Hur var det nu? Vem var det jag delade min första kyss med? Kan det ha varit när vi lekte ryska posten i källaren hemma hos kompisen som är optikerdotter? Eller var det med den första stora kärleken som för alltid kommer förknippas med en flakmoped?

Hrm... Hur jag än försökte dra mig till minnes så dök det bara upp en och samma bild på min näthinna. Och det var bilden av ett par ljust grå skinnpumps som var så mjuka att de smekte fötterna. Jag gick i sjunde klass och köpte dem på Kringlans skoaffär. De var svindyra. Men så var de också av märket Ross. Mina allra första högklackade skor, jag glömmer dem aldrig.

Nåja, vad är väl en kyss jämfört med ett par riktigt snygga högklackade skor ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback