Snöparanoid

Nu har jag tappat räkningen på hur mycket snö jag har skyfflat. Men en sak har jag upptäckt. Ju mer jag skottar, desto mer snöar det! Rusade nyss runt som en tok och plöjde upp mina gångar, men när jag var tillbaka där jag började så hade det redan hunnit snöa igen! Så jag började om, bara för att inse att jag inte har en sportslig mot snöfallet.

Jag som bara ville att det skulle vara prydligt och fint när maken förhoppningsvis rullar in i kvarteret efter midnatt.
Men jag ger mig.
Jag ger upp.
Snön vann.
Jag orkar inte skotta mer nu.

Eller så kanske jag tar en pytteliten skottarsväng innan jag stupar i säng ;) Nä då, jag har absolut inte blivit snöparanoid. Inte alls...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback