En månad till jul

24 november i dag.  Exakt en månad kvar till julafton. Jisses... Och inte en gnutta julstämning har jag lyckats uppbåda. Medan bekanta redan börjat adventspynta med röda gardiner och gnistrande stjärnor så är jag mest tacksam över att jag fortfarande har ett par dagar på mig. Å andra sidan skulle det inte vara första gången jag bommar första advent...

Hörde dock att dottern och hennes pojkvän inte tänker missa en enda julminut det här året. De har redan införskaffat adventsljusstakar. Dessutom har de också köpt både julgransljus och julgranskulor - trots att de inte ens har fått nycklarna till den egna lyan. Skulle inte förvåna mig om de släpar upp en riktig gran i lägenheten som vi får trängas runt när det ska tapetseras i helgen.

Nähä mina vänner. Tror faktiskt jag ska dra igång min nya julskiva och börja röja upp lite här hemma. Det är trots allt bara en månad kvar till jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback