Hemma igen

Jaha. Då var man hemma i ett grått novemberväder igen då. Efter en vecka med strålande sol och 30 grader känns det lite vemodigt. Men jag blir piggare av att se mig själv i spegeln. Det hör ju inte till vanligheterna direkt. Men lite färg har jag i alla fall lyckats få i ansiktet. Känns skönt.

Nu ska alla smutskläder packas upp och tvättas och fars dag ska firas. Ja, inte min far då. Det hinns inte med. Men ringa honom ska jag göra i alla fall. Däremot ska jag laga farsdagsmiddag till barnens far som utnyttjar "sin dag" till fullo genom att ligga på rygg i soffan med datorn i knät... Nåja, det får han väl vara förunnad en dag som den här. Dessutom är jag inte ett dugg avis på att han måste sätta sig på ett flyg i morgon igen. Jag är "mätt" på flygande efter sextimmarspasset från Gran Canaria.
Hepp! Mot spisen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback