Huskur att hata

Ligger på soffan och hatar. Egentligen är det inte riktigt min grej. Att hata alltså (soffan har jag däremot inga svårigheter med). Jag kan förvisso tycka väldigt illa om väldigt många olika saker, händelser och personer. Men hat... Det är lite väl magstarkt för min smak. Så det känns lite konstigt att ligga här och jag är inte säker på att jag kommit in riktigt i hat-grejen. Men det ger sig kanske under dagen.
Samtidigt snyter jag mig oavbrutet, nyser och försöker svälja utan att det river för mycket i halsen. Noterar att kindbenen känns som svullna ballonger. Det är väl bihålorna som spökar kan jag tro.

Har funderat lite på om jag ska ge mig på ett gäng huskurer för att mota dunderförkylningen. Att riva lök så att tårarna sprutar brukar vara effektivt mot bihåleproblem. Kompisen tipsade om att saltvattengurgling kan vara lämpligt för halsen och sedan läste jag så sent som i går att varm whisky kan göra underverk. Det är möjligt att de där kurerna funkar, men i dag testar jag en annan variant.
Jag hörde nämligen talas om en man som hade ett alldeles särskilt knep för att bli av med sådana här sjuka tillstånd.
"Jag hatar bort det" lär han ha sagt.

Jag har aldrig hört talas om den huskuren tidigare, men jag tyckte onekligen det lät som något värt att prova när jag nu ändå har en ledig dag från jobbet.
Så nu ligger jag här på soffan och hatar bort dunderförkylningen. Än har det inte gett effekt, men jag planerar att ligga kvar här mest hela dagen och kämpar jag på så kommer jag kanske kunna mana fram äkta hat. Fast jag är nöjd om jag kommer till avsky-nivån. Är man nybörjare kan man nog inte räkna med att bli bäst i hat-klassen direkt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj vad du är duktig på att skriva!

Mkt imponerande,men det beror väl att du var flitig på svenska lektionerna och jag gjorde väl nåt annat:)

Kram

Sofia(Fia) Stenlund

2009-11-18 @ 09:41:09
Postat av: Susanne

Hata på ;) Du har mitt stöd.

2009-11-18 @ 11:22:08
Postat av: Hanna

Hi, hi, hi! Den huskuren måste jag genast prova!! Har också kindben som fyllda ballonger + att pannan känns som en blykeps (OBS! jAG ÄR INTE BAKIS, hann aldrig testa Hot Whiskey).

Nu börjar jag............hata förkylning, hata förkylning, hata förkylning, hata förkylning, hata förkylning, hata förkylning, hata förkylning, hata förkylning.....

Undrar ifall det märks ifall man inte hatar utan mer bara tycker väldigt mycket illa om????

2009-11-18 @ 11:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback