Ljusglimt i höstmörkret

Första jobbdagen avklarad. Efter tre plastmuggar med rävgift kändes det som jag aldrig har varit borta. Konstigt. Men skönt att jag mjukstartar med kort vecka.

När jag kom hem nu vid midnatt och kopplade upp mig så tog jag en sväng ut på Facebook för att kolla vad som hänt i vännernas liv medan jag besökt en sexbarnsfamilj, pratat med sorgsna biografarbetare och tjatat hål i huvudet på stationsbefälet i jakt på polisnotiser.
Och där fanns den. Ljuset i novembermörkret. Hälsningen från Tomas Ledin:)

Okej. Jag vet. Nu kräks hälften av er. Och visst, jag erkänner. Det är inte direkt någon personlig hälsning om man gått med i den här formen av fanclubsida. Men ändå! Det är ett trevligt litet inslag att få en hälsning från Tompelompa någon gång då och då. I vilket fall som helst så ska han visst ut på en liten vinterturné under vinjetten "Vägra vintern".
Tror baske mig att jag ska försöka lura med mig någon och gå och lyssna. Det kan nog bara vara nyttigt med lite värmande toner när snålblåsten viner som värst i vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback