Fixa naglar eller sova

Det är stora, världsliga, frågor som snurrar i mitt huvud just nu.
Ska jag gå och lägga mig och sova tre timmar innan vi börjar resan mot Arlanda - eller ska jag vara vaken och fila naglarna? Å ena sidan är jag så trött att jag är kräkfärdig. Å andra sidan ser mina naglar för gräsliga ut. Och jag tror faktiskt att både tröttheten och nagelproblemet har sitt ursprung i trädgårdsutflykten tidigare i veckan.

Alla gäster har i alla fall tackat för sig, paketen är öppnade, smörgåstårtan nästan uppäten och kaffet urdrucket. Tror dottern är nöjd med sin födelsedag. Hon och pojkvännen har i alla fall redan stupat i säng och slocknat. Är det friskt förresten? Att en för dagen 20-årig tjej sover innan klockan 22 en fredag???!!!
Skulle inte tro det.

Dagens roligaste historia bjöd sonen ofrivilligt på. När maken slog in dotterns paket i går kväll så frågade sonen vad det var.
- Lådor, svarade maken.
- Med vad? undrade sonen.
- Inget. Bara lådor, förtydligade maken.

Sonen som är van vid makens ibland förvirrande humor tog lätt på svaret och avlägsnade sig. Men i morse när hans storasyster öppnade sina paket växte förvåningen i hans ansikte.
- Öppna och titta i, det är klart det är något i, sa sonen hjälpsamt till sin syster.
Men när hon öppnade lådorna insåg sonen med fasa att hans syster fått just tomma lådor.
- Allvarligt! Har ni gett henne tomma lådor? På riktigt? Det är ju helt sjukt, frustade sonen innan han tillade:
- Bästa presenten fick hon alltså av mig?

Sonen hade gett sin syster en dvd-box - MED filmer i kanske bör tilläggas.
Att lådorna dottern fick av oss var ljuvligt romantiska hattaskar med blomstermotiv och fotolådor med praktiska arkiv räknades tydligen inte alls enligt sonen. Däremot fick kapaciteten på den externa hårddisken godkänt. Men å andra sidan så var den lådan inte tom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback