Blåst på vägen hem

Jag visste det redan innan jag vred om startnyckeln - att jag garanterat skulle köra in i nattens stora poliskontroll någonstans i stan när jag var på väg hem från jobbet ikväll. Och jomen visst blev det så.

Körkortskoll.
Bilägarkoll.
Blåstest.

Fick grönt ljus på allt :). Okej, hade ju inte förväntat mig något annat heller. Och med handen på hjärtat blir jag sååå glad när farbror blå är ute och kollar bilisternas nykterhet på vägarna. Alkohol och bilkörning hör inte ihop. Inte på något vis alls. Ska man dricka så ska man baske mig inte köra bil. Har man råd med alkohol så får man ta sig råd med taxi eller buss också. Eller helt enkelt gå om det ska vara på det viset.

Synd att de inte är ute och kollar oftare. Eller det kanske de är, men att det bara är jag som aldrig blir stoppad. Det här var tredje gången sedan jag fick körkort som jag stoppades i en kontroll och nu ska vi se hur länge jag haft lappen... Måste bli.... 24 år!!!!! (Japp. Tyckte det var lika bra att ta körkort direkt när jag fyllde 18)
Men tre kontroller på 24 år, och då kan jag väl också konstatera att dessa tre stoppen skett under de senaste tio åren. Nåja. Det är som det är. Och det är väl förmodligen bättre att det är andra kanaljer som stoppas och kontrolleras, tror ju inte jag hör till trafikvärstingarna direkt.

Egentligen bara en sak som man får ångest för när man stoppas och kontrolleras så där - och det är att visa den gräsliga körkortsbilden... Upptäckte vid kvällens kontroll att den faktiskt har, sånär som på ett par månader, tio år på nacken. Nåja. Nu är det väl förhoppningsvis inte bilden som de lägger så stor vikt vid, handlade mer om att se till att jag blev ordentligt blåst på vägen hem kan man säga :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback