Kakmonster

Jag får mig alltid ett gott skratt när dottern och hennes sambo kommer över.

Häromsistens när de dök in frågade jag vad de hade gjort under dagen i övrigt. Visade sig att de hade åkt runt och spionerat på golfbanor...
- I högklackade skor, muttrade dottern som inte verkade riktigt lika glad åt att spionera på konkurrenterna till sin sambo som är greenkeeper på en golfklubb nära dig.

I går när de kom förbi för att äta middag hade ungdomarna först varit och handlat på Ica Maxi. När de betalat i kassan tyckte de att de behövde en belöning i form av något gott, varpå de kom på att de skulle köpa något i konditoriet utanför. Så dotterns sambo gick frankt fram, lade upp en tiokrona på disken och sa:
- Småkakor för tio kronor tack.

När han berättade det för mig hemma vid köksbordet kunde jag inte låta bli att skratta gott, varpå han snabbt förtydligade:
- Det hade ju kännts lite pinsamt och peka ut olika kakor och sen fråga hur mycket pengar man har kvar, ungefär som när man handlade godis i kiosken när man var liten. Då var det ju bättre att hon bara plockade ihop lite.

Varpå jag skrattade ännu mer...

De har så roliga idéer för sig det där unga paret. Dessutom är de ekonomiska till sinnet båda två. Det är i alla fall första gången jag hör någon handla småkakor för en tia som belöning för att man varit och handlat frukost... Men är man kakmonster så är man :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback