2010 till handlingarna

Jaha. Då var årets sista dag här. Om ett par timmar kan jag lägga 2010 till handingarna.
Tänkte för en stund att jag skulle skriva ett låååångt och rafflande inlägg om hur mycket som hänt i mitt liv under det här gångna året. Men när jag bläddrat igenom min almanacka så kan jag lite snopet konstatera att det inte varit något direkt omvälvande år.

Jodå. Det har hänt en massa saker. Vi har fått en extradotter i familjen genom sonens flickvän (och därtill en go vän i hennes mor). Jag och maken firade vår 20-åriga bröllopsdag med en tripp till Berlin. Vår vana trogen åkte vi och våra vänner på vår årliga sommarsolsemester (Tunisien i år också), lillasyster tog sin sjuksköterskeexamen som vi firade med en hejdundrande sommarfest. Dottern sökte, blev antagen och började sin fortbildning till tågtrafikledare. Hennes sambo kom i sin tur in på flygledarutbildningen och satte sig i skolbänken efter sommaren.
Under första veckan 2010 kom lilla solstrålen Linnéa till världen och utökade vår "familj" (hela släkten på min sida är la familia för oss) och när det bara återstod ett par veckor av 2010 föddes Linnéas lilla kusin Liv.
Dottern skrämde nästan livet ur mig när hon var med om en svår tågtrafikolycka under hösten.
Maken har passerat 1000-dagars sträcket för antalet dagar han bott i Polenlandet där sonen också tillbringade ett par veckor under våren för att göra sin skolpraktik.
Jag har planterat en Magnolia utanför huset, men något husmålande blev det inte den här sommaren. Heller.
Mamma och hennes man Lennart bröt upp bopålarna och tog sitt pick och pack och flyttade tillbaka till mitt gamla barndomskvarter och en olyckshändelse resulterade i att de också kunde öppna sitt sommarhus i Värmland som stått öde i fem år.

Så... Jomen visst. Det är ju inte så att det inte hänt något i mitt liv under året som gått. Men jag kan inte låta bli att med nyfikenhet speja in mot nästa år. Då kommer det hända grejer! Det är jag säker på.

Men först ska jag jobba en liten stund så här på årets sista dag. Och för all del, det blir jobb under årets första dag också.

Gott slut och ett riktigt Gott Nytt År önskar jag er så länge!

Kommentarer
Postat av: Maria

Gott slut och ett riktigt gott nytt år tillönskas ill dig och familjen! Tack för att duförgyllt mitt år! kRam till dig

2010-12-31 @ 11:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback