Det är redan kört

Jag lägger ner nu. Jag kommer ändå inte hinna genomföra alla pretantiösa ambitioner inför julen. Började inse redan i morse att loppet är kört, så därmed avvecklade jag dagens städprojekt. Smart va? Det är fru Hedlund i en liten ask. OM jag ändå hade röjt här hemma så hade jag garanterat varit närmare min dröm-mys-jul. Nu är jag istället oändliga långt därifrån. Nu har jag tappat räkningen på hur många dagar jag skjutit upp städgörat.

Men lite nytta har jag gjort för nu har jag i alla fall fått upp adventsljusstaken, bara tre dagar sent. Faktum är att jag dessutom köpt en ny till köksfönstret (klarade inte av den furugula längre). Så nu sitter jag här och tittar på den nya vita ljusstaken och dricker glögg och knaprar på pepparkakor. Faktiskt ganska mysigt, all röra till trots.


Kommentarer
Postat av: Maria

Tänk så här: än är det för tidigt att städa innan jul, då får du bara göra om det för att uppnå drömmen om ett julfint hus och det är det inte värt, klokt beslut att skjuta på städandet.

2010-12-02 @ 08:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback