Koka soppa på spik

I går gjorde sonen egna nudlar. Eller nudelsoppa. Jag vet inte riktigt.
Det jag däremot förstod var att han hackat lök, kokat buljong, kryddat och fixat, spetsat med sjögräs, fyllt på med skinka och kokta ägghalvor. Ja, och så nudlar förstås. Och voilá - middagen var klar.

För att övertyga mig visade han upp en bild i sin iPhone som visade måltiden.

Jag fattar ingenting.
Så sent som i förra veckan höll jag på att oroa ihjäl mig vid tanken på att sonen kanske kommer svälta ihjäl om jag bosätter mig i Polenlandet på halvtid.
Och så kommer jag hem från jobbet och får veta att sonen, likt Kajsa Varg, har resonerat utifrån devisen "man tager vad man haver" och sedan faktiskt snudd på kokat soppa på en spik.

Den ungen är inte lik mig någonstans.
Det enda jag med säkerhet vet i köket är att pannkaksreceptet finns på sidan 141.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback