Tidlös skinka

- Det måste vara något fel...

Maken grymtar över skinkan i ugnen och kan inte få ihop matematiken riktigt. Han satte in den vid okänd tid i morse, och stektermometern visar fortfarande bara 17 grader.
Vad gör han då? Jo, han vänder sig mot köksklockan på väggen och tittar.

- Jag satte in den klockan... Men vad f-n!!!???

Men hallå!!!!!! Jag HAR JU SAGT att alla jäkla klockor i huset har slutat fungera! Då kan man faktiskt inte ta tid på skinkan med hjälp av en stendöd väggklocka. Eller nåja, inte helt död. Just nu (vid 13.30-snåret) visar den på fem över nio, vilket innebär att den rört sig ungefär två timmar sedan vi gick upp vid halv nio - och då visade den typ på kvart i sju.
Värre är att maken nu kräver att jag på något matematiskt vis ska räkna ut hur lång tid det gått sedan han satte in skinkan, och till min hjälp ska jag tydligen använda den något (hrm) släpande köksklockan.

- Den var fem över åtta på den där klockan. Du får räkna!

Jomen tjena. Det var den femkilos skinkan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback