Tröttsamt

Vaknade halv fem i morse när jag hörde att sonen och hans flickvän kröp till kojs. Sen var det helt omöjligt att somna om. Så vid femsnåret klev jag upp och sedan dess har jag:

Rensat upp i köket (= tagit hand om all disk).
Druckit kaffe.
Betalat månadens räkningar.
Bläddrat igenom högen med reklam.
Funderat på om jag ska göra maken lycklig och åka till Media Markt när de öppnar.
Druckit påtår.
Letat efter drömhuset på hemnet (Hittade det! I Växjö... Blä!).
Öppnat dörren till tvättstugan, tittat på tvätthögen och stängt dörren igen.
Checkat av Facebook.
Druckit lite mer kaffe.
Funderat på hur man lägger upp ett fondsparande.
Bestämt mig för att strypa det traditionella pensionssparandet.
Ätit två knäck och konstaterat att det nog hade varit bättre att äta frukost.
Tömt i mig den sista kalla skvätten kaffe.
Försökt tänka mig in i situationen att jag motionerar (mitt löfte för 2011).
Ätit en knäck till (nu med chokladsmak).
Räknat mina polska sloty och försökt klura ut om de räcker till en spa-behandling.
Sökt efter goda pannacotta-recept på nätet.

Frågan är vad jag ska göra nu? Klockan 07.20 en ledig onsdagsmorgon, faktiskt den sista onsdagen 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback