Dagens gympapass

Jag tänkte att jag ska börja ett bättre liv. Inget drastiskt eller så. Men om jag gör en eller två nyttiga saker om dagen så kanske jag kommer en bit på väg tänkte jag och tog med mig matlåda till jobbet i går. Okej, nu var just matlådan i sig inte så nyttig med tanke på den ofantliga mängden gräddsås, men det kändes "duktigt" med matlåda.

Dessutom fick jag mig två ofrivilliga motionspass. Det här är ju inget nytt, och jag är jag knappast ensam, men jag fick skotta fram bilen innan jobbet i går. Bra, tänkte jag och försökte se det som nyttighetsaktivitet nummer två. Men jag var inte lika lättmotiverad när jag sniglade mig in i kvarteret i natt och insåg att jag även måste skotta för att ta mig IN i huset. Grävde snö till halv ett i natt innan jag stupade i säng. Och så vaknade jag i morse... Bara för att mötas av insikten att jag måste skotta mig UT för att kunna norpa åt mig morgontidningen.

Sen var jag trött. Men morgonen skulle bli värre. När jag druckit upp mitt måste-morgon-kaffe hade snön slutat falla så jag tog tjuren vid hornen, gick ut och har nu skottat som en tok i en timme. Vad händer då? Jo, PRECIS när jag lutade snöskyffeln mot väggen börjar det vräka ner snö - IGEN!!!
Jag vill bara gråta. Det här måste få ett slut! Är det här straffet för att jag slarvar med kompostsortering eller vad sjutton är det frågan om????!!!!

Alltså ärligt. Jag börjar få svårt att se de här motionspassen som en del av min nyttigare vardag. Tror jag måste köpa en chokladkaka på väg till jobbet för att väga upp det onödigt många nyttighets-gympa-pass som kung Bore bjuder på.


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.jula.se/bensindriven-snoslunga-6-5-hk-131131



//Dan

2010-02-04 @ 18:45:16
Postat av: Lillan

6000 spänn!!!! Skulle va för att den går att köra efter mörkrets inbrott då... Värst e väl att om jag tvingar "polacken" att skotta så lär vi vara 6000 kronor fattigare inom loppet av två timmar...

2010-02-05 @ 00:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback