Oväntade möten

Ibland är världen mindre än liten.

Gissa vem jag "sprang på" i helgen? Jo, filmfotografen som är mannen bakom de slående vackra bilderna av Läckbergs filmatiserade böcker i Fjällbacka. Den som hängt med här ett tag vet vilket starkt intryck de bilderna gjorde på mig. Men vem som serverade mig den synen har jag inte haft en tanke på.

Och nej, jag har inte varit på någon filmgala eller annat glamouröst event. Det här slumpartade mötet med den urtrevliga mannen skedde ute i en snöig skog utanför Södertälje. I förbifarten fick jag veta att han är filmfotograf och ur sitt digra yrkesregister så nämner han just den filmen.
Är det inte konstigt att världen är så liten?

Nu grämer jag mig bara över att jag inte kom mig för att säga att jag tycker han är en slående skicklig fotograf. Men det var ändå ett väldigt roligt sammanträffande.

Kommentarer
Postat av: ophie

Haha! Oväntat

2010-02-02 @ 10:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback