Ära den som äras bör

Nu är jag ju ingen recensent. Tycker inte ens om att läsa recensioner. De är så... godtyckliga på något vis. Tänk att en människas smak kan stjälpa en annan persons livsverk med ett par bokstäver. Nä, jag har lite svårt för det där. Men det betyder ju inte att jag inte tycker om att tycka. Ganska mycket och om det mesta faktiskt.

Just nu tycker jag att Joel Kinnaman ska få en guldbagge för sin roll som Frank Wagner i Johan Falk-filmerna (GSI - gruppen för särskilda insatser).

Eftersom jag inte läser recensioner så hade jag inte en aning om vem den unge mannen var förrän han med sin släpiga gångstil klev in som "the bad guy" i tv-rutan häromveckan. Egentligen började jag titta på den första filmen för att jag gillar både Jakob Eklund och Mikael Tornving. Men det var Joel Kinnaman jag fastnade för!
Den som har sett hans ögon förstår vad jag menar.
Nä, jag menar inte på "det" viset!
Däremot är det i hans ögon man ser hur han skiftar mellan rollerna från tung kriminell till en mjuk kille och småbarnspappa. Jag är helt fascinerad! Han gör rollen som infiltratör så sanslöst bra! Och jag sitter i tv-soffan och är totalt vettskrämd av rädsla för att han ska dö! Ja, Frank Wagner alltså. Joel Kinnaman är jag inte så orolig för.

Jag är så hysteriskt orolig att jag var tvungen att fråga maken (som redan har sett de sex första GSI filmerna som släppts) hur det skulle gå i gårdagskvällens film.
- Kan jag ju inte säga, kontrade maken varpå jag blev riktigt sur.
Så till slut tröstade maken mig med att Frank Wagner överlevde tredje filmen också. Pust. Annars hade jag bojkottat filmen igår. Jag vill inte på några vis se honom bli avrättad, då går jag hellre och lägger mig med en god bok.

Tyvärr vill väl ingen redan nu avslöja hur det går på guldbaggegalan, men om jag får tycka (vilket jag gör fritt i mitt eget lilla forum) så ska Joel Kinnaman ha en guldbagge ikväll!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback