Mystiskt kuvert

Sitter och fingrar på ett kuvert men kan inte bestämma mig för om jag ska öppna det eller inte. Det är förvisso adresserat till mig, men avsändaren gör mig tveksam. Brevet verkar vara från min favorittidning. Tillika den inredningstidning som jag fått en prenumeration på av dottern i julklapp. Nu ser ju kuvertet onekligen ut som en räkning och det är därför jag tvekar att öppna det.

OM det är en räkning, som gått till mig istället för till dottern, så är det ju liksom som att tjuvkika på prislappen på presenten och det vill jag inte göra. Känns så taskigt. Å andra sidan... Tänk om det är värsta trevliga välkomstbrevet där jag får massor av inside-tips och välkomsterbjudanden - då vill jag ju veta det på en gång!!!

Hrm... Det här är en tuff stund för mig som alltid är nyfiken i en strut, vilket jag å andra sidan brukar skylla på är en fullt berättigad egenskap hos en reporter :)
Nej. Nu har jag bestämt mig. Det är nog inget scoop i mitt mystiska kuvert. Ska slå dottern en signal imorgon och så får hon avgöra om jag får öppna det eller inte.
Frågan är bara om jag kommer kunna somna med vetskapen om att det finns något jag inte vet, men kan få veta om jag vill...


Kommentarer
Postat av: Sophie

Hm, jag har fått en räkning nu. Tror du att de skickar dubletter?

2010-01-16 @ 13:51:33
Postat av: Lillan

Jippi! Då öppnar jag :)

2010-01-16 @ 20:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback