Home sweet home!

Saknat mig? Nä, jag tänkte väl det... Men jag upptäckte till min förvåning att ni ändå är ett gäng trogna besökare av min blogg som fortsatt besöka min totalt stendöda sida under de här tre veckorna som jag inte skrivit en rad. Jag bockar och bugar och tackar för det!

Grejen till min kompakta tystnad stavas S-E-M-E-S-T-E-R!!!! Har tillbringat tre veckor i Polenlandet där det allt som oftast varit en härlig sommartemperatur på 38 grader i skuggan! Helt underbart! Och där och då bestämde jag mig för att ha semester på riktigt, att inte skriva en rad. Lyckades väl sådär... Men bloggen har jag i alla fall lyckats hålla "död" och ouppdaterad. Nåja. Får väl försöka råda lite bot på det nu, trots att jag fortfarande har semester ett tag till.

Egentligen skulle jag kunna skriva hur låååångt som helst om alla dråpliga och roliga semesterepisoder som hittills inträffat den här sommaren. Men de får komma portionsvis framöver. Måste ändå bjuda på en underbar händelse som inträffade när dottern och hennes sambo besökte oss i Polenlandet ett par dagar.

Ungdomarna shoppade som tokiga och konstaterade utmattade vid ett fikastopp att de "älskar rean i Polen". Nåväl. Sen skulle de in i matvarubutiken för att handla något litet och jag erbjöd mig att sitta utanför och vänta och passa alla deras shoppingkassar. När jag satt där på bänken såg jag i ögonvrån hur min svärson viftade på andra sidan kassan så jag tittade dit.
- Vill du också ha ett kinderägg, Lillan? ropade han glatt och viftade med ett orange/vit färgat ägg i handen.
Jag ruskade på huvudet och skrattade för mig själv. Trots att de är 20 resp 21 år gamla kan ungdomarna tydligen inte låta bli att återuppleva barndomens godissmaker.
När de betalat sina kinderägg kom de och satte sig på varsin sida om mig på bänken och vecklade försiktigt av folien på sina chokladägg varpå svärsonen vänligt vände sig mot mig och dottern och frågade:
- Är det någon som vill ha min choklad?

Ha ha ha ha ha!!!!! Som jag skrattade!!!! Skrattar fortfarande vid bara tanken!!!!
Alltså, nu var det ju inte så att svärsonen bara var ute efter leksaken, det han egentligen artigt ville fråga var om jag ville smaka på chokladen, men som han uttryckte sig så blev ju innebörden en helt annan... *fniss*.

Härliga tider! Härlig semester! Men nu är jag sedan ett par dagar tillbaka hemma i huset i Sverige igen och det känns också väldigt bra. Borta bra, men hemma bäst på något underligt sätt... Eller home sweet home - helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kinderägg rockar ju!!

2010-07-28 @ 22:00:27
URL: http://sandraeh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback