Flinka fingrars firande

Här går det undan. I dag var det dags för nytt firande, närmare bestämt firandet av det faktum att jag jubilerar 15340 dagar just i dag :)

Egentligen hade jag inte tänkt göra så mycket väsen av det, men familjen ville annorlunda. Alltså stod jag och bakade småkakor långt efter midnatt (när jag hade kommit hem från jobbet) och sen upp i arla morgonstund för att fortsätta samma projekt.
Egentligen gillar jag att baka, men det hinns ju liksom aldrig med. Men den här gången hann jag hyggligt med en supporterinsats av sonen som också bidrag till kakbordet.
Gott blev det i alla fall, hoppas släkten tyckte det också.

Så här med facit i hand (och efter att ha summerat presenterna) så inser jag att jag nog är på väg in i en ny fas i livet. Flinka fingrars fas skulle man kunna säga. Det känns verkligen främmande - och skrämmande! Jag, som är ökänd i la familia för att ha usel hand om allt som växer, har nästan uteslutande fått presenter som går i grönskans tecken. Bortsett från de närmast sörjande familjemedlemmarna som gav mig den ljuvligt underbara köksmaskin jag gått och trånat efter.

Det som dock skrämmer mig mest är att jag är skitglad!!!
De underbara trädgårdsurnorna med tillhörande blomster kommer bli kanonfina i trädgården! Och jag hoppas innerligt att jag inte tar livet av det fantastiska Magnoliträdet innan jag fått se det blomma nästa år. Redan nu vill jag ivrigt plantera något smäckert (lavendel kanske?) i den ursöta vattenkannan och jag kan nästan inte bärga mig tills jag får tid att dra igång ett riktigt bullbak med min nya maskin!

Jamen, ni hör ju!!! Låter det här som Lillan Hedlund? Nämen precis. Inte direkt va? Då förstår ni att jag själv är lite skrämd...
Fast just nu tänker jag lägga rädslorna åt sidan och bara njuta av all fin uppvaktning och för en stund drömma om att jag är den person som de närmaste runt omkring mig tydligen tror att jag är :).

Fixade till ett litet kakbord.

Kitchen Aid

Ursöt vattenkanna


Kommentarer
Postat av: Maria

Du, finns det nåt fika kvar eller...?

2010-06-17 @ 10:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback