Sundare liv

Sådär. Nu har jag varit och köpt lite nya träningskläder. Eller träningskläder är kanske mer korrekt eftersom jag inte har några gamla...

Jag har gett mig sjutton på att jag från och med nu, den här sommaren, ska bli en nyttigare och mer hälsosam människa. Hur nu det ska gå till. Okej, förutsättningarna finns eftersom jag är så långt ifrån nyttig och hälsosam man kan komma, frågan är väl egentligen bara hur långt viljan räcker. Men skam den som ger sig!

Och för att komma riktigt i "hälso-mood" kilade jag in på Stadium och köpte en top, ett par tunna byxor och en sport-bh (om nu mina promenader mot förmodan övergår i lätt jogging i slutet av sommaren). Utöver det hittade jag en schyst sportbag (passar inte bara för träningskläder utan funkar också som handbagage på flyget hoppas jag) och ett par träningströjor till sonen. Räknade med att det skulle gå på en nätt summa och blev därför synnerligen glad när kassörskan förklarade att hela kalaset gick på 198 kronor. 198 spänn!!!! Tydligen hade jag bonus till godo och kvittrande glad kunde jag ta min stora påse med med nya träningsattiraljer för nästan inga pengar alls. Sånt gillar jag :)

Ännu gladare blev jag när jag upptäckte att jag för dagen promenerat nästan 10 000 steg! Hittills under stegräknartävlingen på jobbet har jag bara lyckats komma upp i så många steg när jag vikt heldagar för shopping... Så vem vet, kanske dags för kollegorna på jobbet att se upp. Nu tänker fru Hedlund nämligen inte ligga kvar och skrapa på sista plats i stegräknartävlingen så länge till - för nu ska här motioneras!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback