Ta i trä

På väg hem från jobbet nu ikväll sveptes jag in i riktig 80-tals mood... Slog på radion och ur högtalarna strömmade Amii Stewart med "Knock on wood". Plötsligt var jag långt tillbaka i tiden.

Jag - iklädd rosa (eller mer cerise om jag ska vara ärlig) disco-overall (vad jag var stolt över den!) och brun manchesterkeps. Midsommar vid Tegeltorp i Viksberg och där fanns den sötaste pojken av dem alla. Med blond kalufs och slitna jeans satt han på räcket intill dansbanan. Tror han hette Peter. Ja, inte för att jag frågade. Var alldeles för blyg. Men jag hörde när hans mamma ropade på honom. Ha ha ha!!! Gissa vem jag drömde om när jag hade plockat sju sorters blommor den kvällen...

Med ett stort flin i ansiktet rattade jag hemåt ikväll och funderade till discotakterna över hur gammal jag kan ha varit när det begav sig. 12? 13? Någonstans där i alla fall. Det måhända att det var en underbar tid, men jag längtar inte tillbaka. Men den rosa disco-overallen har jag kvar, och kanske kanske om jag rotar på vinden även skivan "disco disco disco" med Amii Stewarts klassiker. Tänk vad mycket minnen som kan bubbla upp i huvudet en helt vanlig vardagskväll bara för att man sätter på radion när man åker hem från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback