A piece of mothers day

I går var det mors dag och jag fick en helt underbar bok av mina helt underbara barn. A piece of cake med Leila Lindholm. Det är en sådan där bok jag kan bläddra hur mycket som helst i. Jag blir bara så lycklig av alla bilder på gosaker och så drömmer jag om att en dag få tid till att förverkliga de där recepten i det Hedlundska hemmet. Men vem kunde tro att en annan familjemedlem skulle hinna före mig? Ja, inte trodde jag det i alla fall.

Jag tyckte i och för sig att det var kul att sonen inte kunde låta bli att bläddra i boken i går kväll när jag hade fått den. Efter en stund frågade han om vi inte kunde åka till affären och köpa lite ingredienser och i ett nafs hade han plitat ihop en inköpslista i sin mobil. Philadelfiaost, riktigt smör, ägg, florsocker... Trodde aldrig sonen skulle ha något dylikt i sin mobil.
Efter vår lilla inköpsrunda smet jag iväg på en sen bioföreställning med min kompis. När jag mitt i natten smög in hemma i New Mill efter att ha tillbringat ett par filmtimmar i Abudabu (?) - the new middle east - så möttes jag av doften av kakor. Nybakade kakor!
Men inte nog med det! När jag nu ikväll kom hem från jobbet ståtade en ny kulinarisk upplevelse på ett fat på bänken. Cupcakes!

Fattar ni???!!! Jag har knappt hunnit öppna boken, men sonen han har redan hunnit förverkliga fler bakrecept än jag gjort de senaste fem åren. Jag är förstummad, fascinerad, imponerad - och proppmätt efter att ha smakat mig igenom hans alldeles förträffligt goda bakinsats. Mums. Min stundande födelsedag kan nog komma att bli något utöver det vanliga om sonen fortsätter hålla det här tempot!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad har du gjort med honom???

2010-06-01 @ 19:23:32
Postat av: Lillan

Sssccchhh!!! Säg inget högt. Jag är livrädd att han ska vakna upp ur sitt plötsliga bakintresserade tillstånd!

2010-06-01 @ 23:07:49
Postat av: Recept

Vad gott det ser ut. Recept!?

Fin blogg!

2010-06-14 @ 15:03:42
URL: http://bakrecepten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback