Elefant i porslinsbutik

I helgen har jag införskaffat en trilla, eller kärra eller vad man nu vill kalla det.
Den är röd och inköpt på Jula.

Jag gillar inte Jula. Tycker alltid alla andra kunder stirrar så konstigt på mig när jag kliver in i den där butiken. Vet inte varför, men det står väl "ohändig" i pannan på mig och då undrar väl folk vad jag gör där. Och för all del. Alltid när jag kliver in där (vilket inte sker så hiskeligt ofta) undrar även jag vad jag gör där. Sen brukar jag skynda mig ut eftersom jag mest känner mig som en elefant i en porslinsbutik...

Men i helgen tog jag i alla fall mod till mig och gick in och köpte en kärra. Kände mig hur rubust som helst när jag rullade den till bilen. För att uppväga känslan av att vara en manhaftig karl åkte jag raka vägen till Mångfaldens hus och införskaffade ett par helt bedårande vackra ljuslyktor till sovrummet. Sen kändes det bättre.

I dag har jag invigt trillan som jag behövde som hjälp för att transportera undan utomhuskrukor. Blev helt slut av att höststäda altan, klippa gräs en sista gång och kratta upp alla ruttna plommon. Så nu ligger jag bara på sofflocket, men springer ibland upp för trappan till sovrummet för att beskåda de vackra ljuslyktorna som blev helt fantastiska med brinnande värmeljus i sig.

Och så har jag bestämt mig för att det nu ska dröja innan jag sätter min fot på Jula igen.
Däremot planerar jag redan nästa besök på Mångfaldens hus :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback