Glöden falnar för Blossa

Ibland undrar jag verkligen hur jag är funtad...
Det kan bara vara jag som gör en specialbeställning av något som jag precis fått veta inte smakar gott. Jag menar, hur knäpp är man inte då???

Av en slump såg jag för ett par veckor sedan en artikel om Blossas årgångsglögg som skulle släppas. Blossa 10 utlovades med saffransmak och förpackad i guld.
Till saken hör att jag liksom nästan aldrig hunnit med och köpa de här särskilda årgångsglöggerna när de släppts. De har haft en tendens att vara slutsålda när jag kommit på att det vore roligt att smaka. Men i år bestämde jag mig för att råda bot på den saken! I artikeln jag läste stod nämligen att glöggen skulle släppas den 1 oktober (snortidigt för glögg, jag veeeet!!!). Men som det kontrollfreak jag är så gjorde jag en notering i min almanacka och kvart över tio i går morse slängde jag upp dörren till vårt lilla Systembolag på orten.

Grejen var bara att jag inte kunde hitta flaskan och till slut började jag ana ugglor i mossen. 1 oktober är ju ruskigt tidigt för glögginköp, men kunde min akademiska kvart verkligen innebära att den redan var slutsåld???!!!

Nope. Killen i kassan förklarade trevligt för mig att årets Blossa måste förhandsbokas. Jag trodde för ett ögonblick att orsaken var att den är så eftertraktad att bara några ska få smaka den. Men se så var det inte.
- Våra provtestare har konstaterat att den inte håller måttet smakmässigt, så därför har vi valt att inte ta in den i sortimentet, förklarade killen på Systemet.

Alltså... Vilket jäkla bottennapp för Blossa. Tänk att den prestigefyllda flaskan som nu dessutom skulle glimra i guld inte ens får ta plats på hyllan. Då har man ju totalt misslyckats. Det kan till och med en amatör som jag konstatera.
Men vad gör fru Hedlund då? Jomen precis. Jag ber om att få lägga in en specialbeställning på två flaskor. Är ni med? Jag, som aldrig någonsin gjort en specialbeställning på Systemet, BESTÄLLER en dryck som jag precis fått veta innehåller en så trist smakupplevelse att den inte matchar i sortimentet.
Det är sådana dagar jag verkligen undrar hur jag själv är funtad.

Nåja, det här innebär ju ändå att jag själv får avgöra om glöden falnar för Blossa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback