Grädde på moset

Jag och sonen åt så vi höll på att spricka i går kväll vid middagsbordet.
Ganska ofattbart att något så simpelt som potatismos och kokt korv kan bli en sådan succé.
- Det var jättegott, men jag orkar inte mer... pustade sonen till slut och tittade på resterna den tredje korven som låg kvar på tallriken.
Sedan flinade han till lite när han svepte med blicken över middagsbordet.
- Potatis och korv är väl inte så onyttigt, men man kan ju inte säga att vi fått i oss så mycket vitaminer, konstaterade han och syftade till att det inte gick att se en grönsak eller frukt så långt ögat kunde nå.
Varpå jag kontrade snabtt med att hålla upp flaskan med hallonsoda.
- Men hallå! Hallonen då! Räknas inte dom?
Varpå vi gjorde det man aldrig ska göra med något som smakar gott. Vi läste innehållsdeklarationen... Många E-nummer var det, och inte ett hallon så långt ögat kunde nå.

Nåja. Moset blev ju i alla fall ovanligt gott :) Vilket skulle kunna bero på att jag hittade en halvliter vispgrädde i kylen som jag använde istället för mjölk... Nyttigt? Nja, skulle inte tro det va. Gott? Apselut! Men man ska nog inte göra det till någon vana om man vill vara med i matchen till Beach 2011...
Men grädde i moset blir onekligen som grädde på moset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback