Bullmorsa

Nu har jag invigt den nya fina bakmaskinen. Det blev en drös bullar. Känner mig oändligt duktig och präktig, ja, faktiskt som en riktig bullmorsa som står och bakar från tidig söndagsmorgon.

Är dock inte så säker på att de blev så goda. Provsmakade förvisso en alldeles nyss, men varma nybakade bullar är ju alltid goda så det säger ju inte så mycket. Får se när de svalnat om det finns någon smak kvar.

Trodde i min enfald att doften av nybakade bullar skulle väcka liv i sonen. Men icke.
Så till slut gick jag upp och bankade på dörren och deklarerade att det finns nybakade bullar i köket. Men jag har fortfarande inte sett skymten av honom. Han tror kanske att jag luras, han kan väl inte dra sig till minnes senast hans mor bakade bullar så varför just i dag liksom?

Men just i dag var det en bra bullbakardag. Första gången på typ 15 år som jag vaknat och haft den känslan. Tror jag ska bli bullmorsa på riktigt i mitt nästa liv, var faktiskt riktigt kul :)


Kommentarer
Postat av: Annika

Dom ser väldigt goda ut. Och passar perfekt till en rutig tapet!

2010-09-06 @ 13:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback