Den mätbara manicken

Då så. Då har jag införskaffat stegräknaren som ska förändra mitt liv.

Ha ha ha ha ha!!!! Den var rolig :)

Men faktum är att jag faktiskt behöver den. För att på något vis finna motivation till att röra på mig. Men hjälp av den här lilla mätbara manicken på höften SER jag faktiskt om jag rört mig under dagen. Och har jag inte det får jag väl helt enkelt promenera runt runt i kvarteret om kvällarna tills jag uppnår ett godkänt resultat för dagen.

Så enkelt är det.

Och en liten baktanke finns förstås där. OM jag går tillräckligt mycket så kanske det finns en mikroskopisk chans att mitt promenerande så småningom övergår i jogglunk - och sedan kanske till och med i spänstig löpning.

Fast chansen är som sagt minimal.

Det tänkte nog också den manlige kunden som stod intill mig i sportaffären i går när jag köpte min stegräknare. Det var oceaners avstånd mellan våra två ambitioner med besöket i butiken.
Jag deklarerade att jag ville ha den enklaste manicken som fanns att tillgå för att kunna räkna mina promenadsteg. Den manlige kunden intill var i sin tur på jakt efter de ultimata löparskorna för kommande marathon... Ja, han flinade åt mig när han hörde mig tala med med butiksbiträdet. Men skrattar bäst som skrattar sist! En dag kanske jag kommer ikapp honom och då är det min tur att dra på smilbanden!

Nä, nu är det bäst att jag rör på mig. De 348 provstegen måste ökas på om jag ska hinna nå min målsättning på 10 000 steg om dagen.

Klara färdiga - GÅ!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback