Grusig morgon

Jag har aldrig missat det efter en firmafest.
Aldrig efter ett nyårsfirande.
Inte ens efter rolig natt med tjejerna.

Men i morse vaknade jag och fick knappt upp ögonlocken. Tog ett tag att inse, men sen slog det mig.
Jag GLÖMDE ta ur linserna när jag gick och la mig!!!
Hur kan man glömma det? Såååå trött kan jag väl ändå inte ha varit efter att ha återvänt till arbetslivet igen.
Ja, jisses... Jag slutar aldrig att förvånas över mig själv.

Nåja. Nu har jag schyssta hamsterpåsar under ögonen och så lär det väl förbli ett par timmar. Hoppas för i jösse namn att de (påsarna under ögonen) inte är kroniska...

Fick förresten ett telefonsamtal nu tidigt på morgonen från en glad man. Kunde inte låta bli att fråga hur vädret var där han befinner sig.
- Tja, jag är ju i Italien så vad tror du? svarade han glatt.
Jag är så grymt avundsjuk så jag ville inte ens svara på den passningen.

Hepp. Nu har jag inte tid att sitta här. Har fullspäckat schema så här min ledig onsdag. På garageuppfarten står ett lånat släp och väntar. Det är min uppgift att fylla det med fyra säsongers julgranar, trasig torkvinda och diverse annat skräp från trädgården och sedan ombesörja så att det hamnar på tippen.
Samtidigt plitar jag på en "att-göra-lista" som "vaktmästaren" ska få ta tag i när han kommer förbi över påsk. Fast punkterna på den listan nämnde jag inte på telefon. Risken är överhängande att han då stannar i Italien istället för att komma hem och spendera sina semesterdagar på familjen Hedlunds arbetsläger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback