På lätta fötter



Nu j-lar ska det bli ordning och reda på torpet. Har införskaffat skorna som utlovar underverk på både ben och häck.

Alla som känner mig vet ju vilken fantastisk fysik jag har. Hrm... Och hur träningsmotiverad jag är! Hrm...

Nåja. Oavsett vilket så har jag varit på jakt efter nya skor. Två par närmare bestämt. Ett par enkla svarta gympaskor att ha på jobbet och ett par mer träningsvänliga skor att ha på mina långa regelbundna promenader (alltså de jag ska börja med, snart...).
Mina gamla svarta gympisar är nämligen för små och de gamla träningspjucken har fått en ny garderob i Polenhemmet där de får samla damm.

Så när jag och bästa kompisen rymde till huvudstaden i går hoppades jag på att hitta nya skor. Och visst kom jag hem med skor - ett par som funkar för BÅDE jobb och promenader. Two in one liksom. Och så fick vi en lektion i hur de funkar av den jättegulliga tjejen som demonstrerade dem för oss.
Efter att ha prövat dem, och konstaterat att jag inte ragglade runt som ett fyllo, slog jag till på ett par som dessutom delvis är i gore-tex (perfekt för regniga dagar).
På köpet fick jag en stark rekommendation, att inte som "nybörjare" ha dem på ett 11-timmars pass på jobbet. Då kommer träningsvärken bli outhärdlig.

Jo, det är sant! Det här är skorna som tränar MIG utan att jag tränar! Det är så nedrans fiffigt så man inte tror det är sant. Men de små "bollarna" under sulorna gör vanligt gående till värsta träningspassen, stärker både ben och rumpa. Fantastiskt! Det låter som en bluff, men jag har hört flera som är supernöjda med sina skor av den här varianten och dottern intygade också att man får en träningsvärk från h-vetet i början av användandet.

Så nu är jag så in i bomben nöjd med mitt skoinköp.
Nu ska jag bara hitta byxorna som ger mig en vältränad och platt mage utan att jag behöver träna. Sen kommer jag vara fit for fight för beach 2011!

Kommentarer
Postat av: Maria

ska du ha byxor på stranden??

2011-04-20 @ 08:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback