Som en mosad banan

Det känns att man är tillbaka i verkligheten. Jag är helt SLUT, och ändå har jag bara hunnit en bråkdel av allt jag föresatt mig att göra i dag. Bara att erkänna att jag blivit ringrostig.

Men de allra, allra, allra viktigaste har jag i alla fall hunnit med. Däckbytet. Och bankbesöket som verkligen började tangera "bäst-före-datum". Skönt att ha det ur världen.

Fast jag har hunnit mer än så. Jag har skurat duschen - och då menar jag verkligen SKURAT. Sen fyllde jag bagageluckan med pantflaskor och tomma läskbackar från jul och åkte och pantade - och storhandlade. Fick en hel del påskinköp avklarade också. Det känns bra.

När jag hade plockat in alla varor hemma skuttade jag in i bilen igen för min tredje tur till stan. Nu för presentinköp. Och så passade jag på att köpa lite blommor så jag kan ersätta dom som dött under mina tio dagars frånvaro... Sen har jag förstås både tvättat och diskat och lagat middag och servat sonen med fruktsallad och piller.

I stort sett är jag nog nöjd med dagen. Kruxet är bara att jag inte hunnit städa, och det ser ut som en rövarkula här hemma. Morgondagens schema är dessutom redan spikat för andra ändamål än städning... Hrm... Nä. Jag kan inte ta städningen i helgen. Jag MÅSTE bli klar med det värsta före klockan 23 imorgon kväll. Då anländer nämligen sonens flickvän för ett drygt veckolångt besök (hon verkar inte banga för sin pojkväns krassliga tillstånd som tack och lov verkar vända nu). Ska bli jättemyyyyysigt att få ha henne här igen, men jag VILL VERKLIGEN INTE att hon ska se vårt hem i det här skicket.

Hmmmm.... Tja. Finns nog en lösning på det också. I värsta fall får hon väl husera i duschen. Den är i alla fall renstädad :)

Nähä. Jag känner mig verkligen som en mosad banan så nu tänker jag ta mig friheten att stupa i soffan! Zzzzz....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback