Studentmat - check!

Nu är studentmaten beställd! Ett dåligt samvete mindre. Jisses, så skönt.

Det där har grämt mig och gnagt i mig länge nu. Jag vet att när dottern tog studenten för tre år sedan så var jag ute i vääääääldigt god tid och beställde maten. Ändå sa tjejen (då) i charken att jag absolut inte var för tidig. Resurserna är nämligen begränsade under den där veckan då studentfirandena haglar.

Den här gången har jag dock dragit ut på beställningen. Helt enkelt för att jag inte klarat av att klura ut hur många som vill komma och fira vår student. "Inget problem" sa tjejen jag beställde av i dag.
Vi bestämde helt enkelt ett preliminärt antal portioner och så kan de justera galet mycket åt båda hållen om jag är helt ute och cyklar i mina antaganden.

Fast lite hum har jag ju förstås. Men det kom ju inte på rak arm direkt. Fick helt enkelt slå upp albumet med bilder från dotterns student och börja räkna gästerna på bilderna... Funkade finfint.

Känns i alla fall skönt att jag nu kan stryka den punkten på den absolut viktigaste MÅSTE-GÖRA-LISTAN.

Punkt två på den "akut-listan" måste jag försöka beta av imorgon.
V-I-N-T-E-R-D-Ä-C-K-S-B-Y-T-E




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback