Chokladlycka

Den här veckan är vårt hus fullproppat med gäster. Otroligt trevligt. Och oerhört intensivt. Vi vill ju att vår polske vän som är på veckolångt besök ska få uppleva så mycket som möjligt av Sverige nu när han är här för första gången i sitt liv. De andra två gästerna hör till sonen så dem får han ta huvudansvar för.

Och Sverige visar sig verkligen från sin absolut bästa sida den här veckan. Man blir nästan stum av lycka (okej, inte jag då eftersom jag nu börjat få upp ångan i min knaggliga skolengelska och pladdrar på ungefär som vanligt) när man sitter på en servering i Stockholm med ett glas rosé och tittar ut över vattnet och båtarna. Eller vid utsikten när det är lunchpaus på Mosebacke. Eller när det vankas ny vätskepaus på Medborgarplatsen och man kan sitta och tjyvlyssna på skådespelaren vid bordet bredvid.
Det är sådana dagar, som de som förflutit den här veckan, som bevisar att Sverige är fantastiskt.

Och inte blir det sämre när sällskapet skördar stora framgångar vid chokladhjulen på Gröna Lund.
Det är ren och skär lycka!


Kommentarer
Postat av: Bettina

Skicka era besök till Stadshuset nästa gång!! Ni kan få en privattur med mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback