Listor, listor, liiiiistor...

osthyvel, durkslag, konservöppnare, smörkniv, sax, glas, tallrikar, stekpanna, kastruller, dl-mått, toaborste, slev, handdukar, badlakan, diskhandduk, grytlapp, tillbringare, ugnsform, bunke, rivjärn, potatisskalare, skärbräda, diskställ, galgar, tvättkorg, verktygslåda, batterier, glödlampor, plåster, huvudvärkstabletter, toapapper, salt, socker, peppar, nudlar, snabbmakaroner, handvisp, elvisp, skurhink, mopp, hemförsäkring, bredband, strykbräda, strykjärn, gardiner, gardinstång, disktrasor, diskborste, diskmedel, rengöringsmedel, tvättmedel, skohylla, matta, lampa, stekspade, CSN, bankbesök, mobilreparation, duschdraperi, handtvål....


Vad jag gör???
Jag gör listor.
Back-up-listor.

Sonen har fått uttryckliga order av mig att göra listor på allt som måste införskaffas inför hans flytt och listor på allt som måste göras innan han flyttar.

Men för säkerhetsskull gör jag också listor. Bara om och utifall att hans listor saknar något. För det skulle faktiskt kunna hända. Jag befarar nämligen att han bara har ett ord på sin lista. Datorn.
Men visst, det är möjligt att han nu kommit på att han kan behöva någon enstaka sak till under sina kommande fem år av högskolestudier. Tyckte jag hörde något om nudlar också...


Kommentarer
Postat av: Anonym

lugn! när hans kusin, IT-nörden, flyttade till det nya huset i Juni, så hoppade han in i flyttbilen med sin lap-top och en svart skokartong under armen och väntade. Jag frågade om han var klar redan!

'Ja... kom det som vanligt lite frånvarande svaret.

'Vad har du packat?

'Packat....?

'Har du bara det där?

'Ja!

'Vad finns i kartongen?

'.......?

'Vad har du i lådan?

'4000 och mina data spel.



suck men han visste ju redan att alla 'vardagens' nödvändiga ting nog skulle dyka upp på något vis när de behövdes. Så rätt han hade! Det gjorde de :)

Varför finns annars mammor?

Så lugn Lillan! Det ordnar sig säkert! /svågern

2011-08-19 @ 16:46:13
Postat av: Lillan

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!!!!!! Jag dööööör!!!!! Helt underbart, helt ofantligt underbart!!! Ha ha ha ha ha!!!!!



De där två kusinerna är skrämmande lika varandra :)!

2011-08-19 @ 18:41:07
Postat av: Bettina

Måns hade absolut ingenting att säga till om när vi var på Ikea härom veckan. Men han var duktig på att protestera. Jag tvingade på honom vardagsrumsmatta och en filt att ha i soffan men oj vad jag fick kämpa! "Salladsskål" orsakade också en hel del protester :P

Postat av: Lillan

Ja du Bettina, har en känsla av att storasyster i den här familjen också kommer styra upp en del i sin lillebrors framtida tillvaro... Lät i alla fall så när han berättade för henne hur han tänkt ha det i sin nya lilla lya ;-)

2011-08-21 @ 22:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback