Plommon, någon?

Någon som är sugen på plommon?
Välkommen förbi vår trädgård/ogräsdjungel och plocka så mycket du vill och orkar!

Om ingen plockar ner de där lilablå små frukterna snart kommer vi ha ett brustet träd över garagetaket. Okej. Maken har kopplat ett spännband från trädet till altandäcket för att i möjligaste mån förhindra just ett trädbrak, men nu börjar jag befara att det inte räcker. Och det är ingen i familjen som verkar intresserad av att äta plommonen.

Så som sagt - välkommen att plocka!


Kommentarer
Postat av: Bettina

Hade jag haft vägarna förbi Nykvarn så hade jag kunnat tömma trädet åt er! Jag ser framför mig en plommonpaj, plommonchutney, sylt, cupcakes, höstgrytor och herregud va mycket man kan göra med plommon!!

Postat av: Lillan

Åh! Det hade du gärna fått göra!!! Jag följer din matlådeblogg slaviskt (ja, den "vanliga" också för den delen) och du är verkligen en hejare på det där med mat! Och vad fina bilder du tar!!!

2011-08-24 @ 12:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback