Fläktdesign a la Lillan




Det är en upplevelse att komma ner i köket på morgonen när det är -26 grader ute och spjället till köksfläkten frusit fast i ÖPPET läge.
Verkligen skiiiiitkul.
NOT!

Man skulle faktiskt kunna tro att jag lämnat köksfönstret vidöppet hela natten...

Morgontidningen fungerar numer inte bara som nyhetsförmedlare utan även som tätning mellan fläktfiltren och den öppna vägen ut genom taket.

Sedan har jag installerat ett hemmagjort-icke-automatiskt-blås-skyddsfodral utanpå kåpan. Fast elaka tungor skulle nog säga att min fläktdesign a la Lillan mest ser ut som ett upphängt badlakan...

För att över huvudtaget kunna vistas i köket drog jag på ugnen på 250 grader. När temperaturen var uppnådd öppnade jag luckan. Jag tror "någon" i familjen skulle bli galen om det kom fram att jag värmer upp huset med hjälp av ugnen så jag låtsas att jag bakat en kaka på morgonkvisten. Den smakade mest luft och fantasi, men hjälpte mig i alla fall så att jag kunde dricka mitt välbehövliga morgonkaffe i köket.

Hoppas fläktmannen inte har tänkt ta sovmorgon i morgon. För klockan sju är det jag som slänger mig på telefon och ringer tills han svarar.
Nähä. Nu måste jag ställa in smöret i kylskåpet så det inte fryser sönder på köksbordet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback