Lastbilsägare

I flera år har jag velat lära mig lite mer om aktier, men det har liksom aldrig funnits tid och ork.

Men jag har förstått att dottern blivit en riktig liten aktieklippare.
Min mamma håller också på och handlar med aktier.

Så i fredags när jag var på banken bad jag om att få öppna ett sånt där aktiekonto. Fick skriva på ett litet papper att jag förstår att det fnns risker med det jag nu tänker kasta mig in i.
Och det är väl egentligen det enda jag faktiskt vet om aktier - att man kan förlora allt. Om man satsar fel. Men det har jag inte tänkt göra :)

Dessutom är min avsikt att tänka långsiktigt. Aktieportföljen ska nämligen bli min pensionsräddning.

Och nu har dottern visat mig hur jag handlar. Det var ju jättekul!!! Jag mjukstartade lite och köpte på mig lite Scania. Och så tipsade dottern om att jag borde köpa H&M också för att de står lågt just nu. Stolt som en tupp var jag när jag kunde nicka instämmande i dotterns köpråd. Läste faktiskt Di i veckan att småsparare köper på sig H&M just nu.

Känner mig som värsta börshajen. Imorgon bitti när börsen öppnar kommer jag vara stolt ägare av både lastbilar och kläder. Tror veckan kunde ha börjat sämre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback