Outfit hjälp

Jag ääääälskar fejsbooook!!!! Ibland i alla fall. Och i dag är en sån dag.

Blev lätt hysterisk och smått desperat när jag i kväll fick veta att det är klädkod på välgörenhetsbalen/galan vi ska på nästa lördag i Polenlandet. Maken slipper smoking. Men jag måste ha lång aftonklänning, helst lite sådär gala-aktig.
- Men alla har inte det, sa maken i ett försök att mildra slaget.

För det hävdade han att sekreteraren sagt. Och så sa hon säkert. För att vara snäll mot chefens bonniga fru. Och det är verkligen snällt sagt (och hon är toppen på alla sätt och vis). Men på senaste polackfesten bestämde jag mig. Jag tänker aldrig mer - säger ALDRIG - gå felklädd på såna här tillställningar.
(Bara så ni vet så kan G-star tunika, tights och stövlar vara lika galet fel i Polenlandet som det känns skiträtt i Svedala).

Så för någon månad sedan släpade jag med mig syrran ut i affärsvimlet och så fick hon vara smakråd när jag köpte klänningar. Det blev tre stycken innan jag var färdig.

En svart klassisk enklare variant för typ affärsrelaterade tillställningar.
En svart lite mer kvällsfestvariant.
Och en kort, armlös, svart och guld brokig FEST klänning.

Jag var skitnöjd.
Tyckte jag hade garderat mig för allt.

Men inte f-n tänkte jag på att införskaffa en lång aftonklänning av galavariant!!!!!!!
Och med 24 timmar till godo för att införskaffa just en sådan klänning blir man lätt desperat.

Det är i det här sammanhanget jag vill prisa "fejjan". Slängde ut en efterlysning och desperat vädjan om hjälp och vips strömmade vännerna till med goda råd. Inom 20 minuter hade jag fått tips på två affärer jag bör bege mig till, ett samtal på telefon med goda råd och en god vän skickade sms och erbjöd mig att låna klänningen hon bar på Nobelfesten (japp, så fina kompisar rör jag mig med). Och sen fortsatte tips och låneerbjudande att strömma in. Och på kuppen fick jag tips om en bra pizzeria intill en av klänningsbutikerna (ha ha ha ha!!! Tack Jocke!).

Nu får det bli till att krypa i säng tidigt i kväll, för i morgon bitti är det jag som hänger på låsen hos klänningsbutikerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback