Livet från den grå sidan

Jag har småmuttrat lite hela veckan över vädret här i Polenlandet.
Några plusgrader har varvats med hagelskurar, regnskurar och uppehållsväder.
Det som dock varit konstant hela veckan är det gråa.

Det är f-n i mig grått ute dag in och dag ut.
Man har inte ens kunnat ana ljuset från solen. Eller månen för all del.
Jag tror att solen och månen glömt bort Polen.
Och den snö som finns kvar efter regnet är också grå. Troligen mest som ett resultat av det som faller ner från himlen när folk eldar allt annat än en vanlig träklabbe i sina öppna spisar.

Befinner man sig i Polenlandet i januari får man nog helt enkelt vänja sig vid att se livet från den grå sida.
Eller göra som polackerna. Det vill säga, sola solarium. Finns ett solarium i varje hörn. Känns hur 80-tal som helst. Och i dag helt främmande för en svensk som fått varningstexten från strålskyddsinstitutet inpräntat i pannan.

Tror jag föredrar att lyxa till dagen med lite rouge på kinderna istället.
Eller... Hrm... Får man rosor på kinderna av att träna? Kanske ska göra ett nybörjarförsök i dag. Tål att tänkas på i alla fall. På något vis måste jag i alla fall försöka bryta mig igenom den här gråa tillvaron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback