Och där kom UD-domen

Har följt händelseutvecklingen i Egypten hela dagen (och för all del hela den senaste veckan). Men i dag har jag haft stenkoll. Okej, det underlättar ju lite när man jobbar och kan se nyhetsrubrikerna dundra in i ögonvrån i parti och minut.

Och till slut kom den.
UD-domen.

Och som i en handvändning ska alla svenskar evakueras och charterresorna till pyramidlandet är stoppade.

Vår också.

Det är i sådana stunder man vill vara 3 år igen så man kan slänga sig på golvet, skrika, gråta, dunka knytnävarna i golvet och vägra resa sig förrän en vuxen person lovar att det ordnar sig ändå.

Men nu var jag ju som sagt på jobbet. Och vårt redaktionsgolv inbjuder inte till sådana typer av aktiviteter. Istället gick jag och fotografkollegan och köpte oss varsin kebab till middag. Behöver ju inte tänka på någon nyttig diet nu när jag ändå inte kommer behöva visa mig i bikini den närmaste tiden.

Nu tänker jag sura resten av kvällen. Men imorgon får det vara bra. Ingen idé att ödsla tid på sånt man inte kan påverka. Fast en liten tur till resebyrån blir det nog på morgonkvisten. Vill ju i alla fall kolla om de lyckats trolla fram något alternativ. Inte troligt, men fråga kostar inget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback