Skadad

Egentligen borde jag stå på crosstrainern och trampa just nu.
Men jag är skadad och har svårt att fokusera på något annat.

Okej, nu sitter skadan i gomen, men ändå. Den är ett störande moment.

Orsaken till det hela är att jag hetsåt middagen som intogs på Pinocchio i går kväll.
Och nu menar jag HETSÅT.
Dumt gjort när man ska sätta tänderna i en skållhet pizza med fyra sorters ost som formligen bubblar av hetta på pizzan.
Men vaddå! Jag var HUNGRIG!
Alltså tryckte jag in alldeles för mycket mat på en gång - och vips fick jag en brännskada i munnen. Inte bara så där lite svidande ont som när man äter en baguette och river upp gomen. Nä, det här var med brännblåsa och hela fadderullan. Eller... Just då fattade jag inte att jag fått en blåsa i gomen. Förstod jag först när jag mätt och belåten satt och rullade med tungan i gomen och det liksom sa "plopp" och blåsan sprack.

Shit. Det här är ingen bra start på ett hälsosammare liv. Vem har hört talas om någon som hetsäter pizza så blåser uppstår? Nåja. Jag får väl vara den första då.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Aj! Jag har lyckats få varm tomatsås från en pizza på hakan så jag fick ett brännsår...

2011-01-12 @ 14:44:55
URL: http://sandraeh.blogspot.com
Postat av: Lillan

Ha ha ha!!! Vi verkar vara av samma skrot o korn du o jag Sandra :) Hade ingen aning om att en vanlig pizza kunde orsaka så många skador... Hi hi hi...

2011-01-12 @ 20:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback