Tillbaka i verkligheten

Jamen då var jag hemma igen då. Hemma som hemma i Sverige. Kändes riktigt bra att komma tillbaka till verkligheten igen. Ni vet, disk, tvätt, handla mat och jobb. Alltså ett riktigt jobb, ni vet ett sånt som genererar ett lönekuvert varje månad.

Den här första 14-dagars etappen av mitt nya Polenliv blev väl kanske inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men den sista veckan var fylld av lata dagar så för första gången på länge känner jag mig dessutom utvilad. Alltså på riktigt. Och så har jag faktiskt, tro det eller ej, lärt mig en del nya saker.

- Hur jobbigt det kan vara att trampa på en crosstrainer (ni vet, helvetesmaskinen...)
- Att jag inte längre klarar av att göra situps (det tar liksom emot något hiskeligt)
- Hur man säger godnatt på polska
- Att polackerna tycker vi svenskar är galna som fryser in färska frallor och tar upp och tinar dem vid behov. "Det är ju färskvara! De ska inte frysas!"
- Att Sverige tagit VM-guld i handboll fyra gånger (Polen 0 gånger) och det var åren: 1955, 1958, 1990 och 1999.
- Hur polacker kurerar halsont. Näpp. Inte med varmt te med honung. De beställer (på krogen!) VARM ÖL!!! Helst spetsad med lite honung...
- Hur en resväska kan se ut när den kommer ut helt sönderslagen till bara flisor på bagagebandet...

Tja. Inga dumma erfarenheter. Alltid lär man sig nåt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback