Tips från mormor

Jag vet att det finns dom som fnyser när jag beklagar mig över den mängd kilon jag lyckats lägga på mig. JO! Det är en MÄNGD när man gått över på tvåsiffrigt. Suck.
Men min snälla underbara mormor, som fyller 88 om ett par månader, fnyser inte. Hon gav mig nyss ett handgripligt tips på vad jag bör göra.
- Lägg dig ner på rygg på golvet och så böjer du upp benen och sen häver du dig upp mot benen. Flera gånger, varje morgon, tipsade mormor.

Jag tror att vi i vardagligt tal kallar det för situps.

Men hon är så skön vår mormor för sen tillade hon:
- Så gör jag varje morgon, och det gör susen! Eller... Jag gör det inte just nu, för det gör så ont i ryggen.

Nähä? Så mormor 87+ gör inte längre situps varje morgon? Vad chockad jag blir... NOT!

Men hon har en poäng. Den här övningen, och några till från husmodersgymnastikprogrammet hon återberättade för mig, kan göra susen. Det är i alla fall värt ett försök. Hej hopp magen, nu ska du bort bort BORT!!!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Hahahaha, mormor då.



En annan har föresten inte bara gått upp en jeansstorlek under hösten, utan två!! Tacl för presentkortet. Det var välbehövligt.

2011-01-04 @ 19:01:09
Postat av: Maria

Tittar man på mormor så kan vi ju konstatera att hon inte längre behöver göra situps men att de gjort resultat under åren kan vi väl hålla med om eller hur....

2011-01-05 @ 11:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback