Fel av mig

Jag lägger mig platt.
Jag ber om ursäkt.
Jag slarvade i min research.
Och ja.
Jag hade fel.

Det finns VISST vesslor i Europa. Den långsvansade vesslan finns dock inte här. Hur jag nu kunde få för mig att läsa allt om just den arten och inte om den "vanliga" vesslan.

Och allt tyder nu på att det är just vesslor vi har innanför taket. Vi har rådfrågat två polska vänner som, oberoende av varandra, gissat på att det är just vesslor som härjar i vårt hus. Sen har de skrattat gott och frågat om de gör barn där uppe på taket också.

Eeeeh.... Jaaaaa!!! Vi befarar det...

Då har de skrattat ännu mer.
Vesslor som tar sig in i huset är tydligen inte helt ovanligt i de här krokarna av Europa. Det mindre uppmuntrande beskedet var att vi förmodligen måste bryta upp taket för att kunna fånga in dem i fällor.

Alltså. Är det inte det ena så är det fanimej det andra.
Och inte blev jag gladare när jag nu gjorde bakläxan på min research. I en text om det lilla djuret hade författaren skrivit att vesslor ibland gärna bosätter sig i uthus eller under golven i fastigheter. Men att skadorna den åsamkar fastigheten oftast är så ringa att det borde uppväga att ha den charmiga krabaten i sitt hus.

Daaaaa! Alltså jag må ha gjort en dålig första research på vesslor. Men den här författaren har ju ingen aaaaning om vad han skriver om! Det är ta mig f-n inget som helst charmigt med det oljud vi har i huset under nätterna - OCH om dagarna!!!! Inte vet jag hur en vessla låter under ett golv, men ovanför innertaket är det sannerligen en mardröm. Och efter att i detalj ha läst om hur vesslan med sina vassa hörntänder hugger nacken av sin föda är jag ännu mer skräckslagen över att behöva sova vägg i vägg (eller nåja tak i tak) med just de här djuren.

Jag säger bara det. Om den här bloggen inte uppdateras på länge - då vet ni. Att jag fallit offer för en vessla i Polen. Ni kan ju redan nu börja fila på den löpsedelsrubriken. Kan inte vara så där nedrans svårt att få till en kioskvältare på det temat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback