Petronella på besök

Hej sa Petronella i från plaskeborg...

Fattar inte att den rackarns gamla dängan har gått runt, runt i huvudet på mig hela morgonen.
Eller jo. Det fattar jag ju. Det har regnat hela natten och gör så fortfarande. Så helt taget ur luften är det väl inte. Men ändå. Lite irriterande är det.

Nackdel med dagens väderlek: Ingen solbränna. Om jag inte börjar sola snart kommer folk tro att jag är sjuuuuk!!! Alltså fysiskt krass. Jag MÅSTE få lite färg snart. Måste, måste, måste...

Fördel med dagens väderlek: Finns inga ursäkter för att inte ta tag i tvätt och städning. Men det behöver ju inte betyda att jag gillar det. Faktum är att jag verkligen ogillar det.
Har man semester ska man inte behöva göra såna däringa vardagligheter som tvätt, städning och matlagning. Då är det ju inte semester!!! Just under semestern tycker jag att alla kläder borde hoppa in rena o strukna i garderoben, smulornar på golven och kladd på borden borde liksom sugas upp i tomma intet av sig själv. Och framförallt: Som semesterfirare borde man få sätta sig vid dukat bord tre gånger om dagen utan att någonsin behöva tänka tanken "jaha, vad ska vi äta i dag då...".

Så tycker jag.
Men det verkar ingen annan tycka.
Alltså sitter jag nu här och funderar över om jag ska tvätta vitt eller svart först. Och så grubblar jag över vad vi ska ha till middag. Jaaaa!!! Sånt tänker jag på redan denna arla morgonstund. För i går tänkte jag inte alls och det slutade med att mitt kvällsmål bestod av salta pinnar. Kanske inte var riktigt vad jag hade tänkt mig när jag klurade ut mitt egna detoxprogram i går.

Nähä. Bäst att ta itu med Petronella-uppgifterna innan regnet upphör. Om det upphör.



Yupp. Regn hos mig i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback