Trind är ordet

I dag är jag tant sur. Inte för att det regnar, för det gör det inte. Solen skiner, jag är ledig och livet borde kännas som rena lustgaseffekten.

Men icke. Jag har upptäckt att jag gjort ett gruvligt misstag med min semesterpackning.
Av någon konstig okänd anledning gick nämligen min mage ner i omfång strax innan min sommarledighet. Jag blev skitglad och packade ner den något tajtare garderoben. Big mistake. Very very very BIG MISTAKE!

Efter två veckor i Polenlandet är jag... tja, trind är ordet skulle jag nog vilja säga.
Eller rättar sagt: Magen ser ut som en medicinboll!!!
Det är helt OFATTBART att två ynka veckor med gott att äta och dricka så omedelbart kan ge resultat. Och nu har jag knappt några kläder jag kan använda. Därför har jag en surdag.

Försöker ändå va lite konstruktiv. Om ett par dagar åker vi till Italien. Jag lär ju knappast äta mindre god mat där. Alltså måste jag ta mig i kragen och detoxa de här dagarna innan vi drar. Hittade ett skitbra 4-dagars detoxprogram i en tidning jag fick med mig hit. Kruxet är bara att jag inte vet vad 4/5-delar av alla konstiga böner, frukter och baljväxter är. Har aldrig smakat dem, vet inte var man hittar dem - och jag kan absolut inte fråga mig fram på polska (tror för övrigt att detox är ett relativt okänt begrepp i den här byn där vi bor).

Alltså håller jag nu på att skapa mig ett eget detoxprogram.
Från om med i dag får jag inte längre frossa i Lays salta chips, polska ostbågar, Milka mjölkchoklad och Zywiec.

Och jag måste APSELUT sluta stoppa i mig såna här gosaker:







Känns som att jag går ett par jädrans tråkiga dagar till mötes. Men det kan inte hjälpas. Måste bli ordning och reda på torpet nu! Kan ju inte resa till Italien utan att ha plats för god mat och dryck. Vore ju rena katastrofen. Så hej svejs detoxprogrammet - nu kör vi! Säger surtanten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback