Examenstider

Oj oj oj. Nu avlöser studentmottagningarna varandra. Två dagar i rad har vi firat nybakade studenter, fina underbara ungdomar som klarat sig galant genom alla skolår och som nu ska ut och vingla på egna ben.

I dag har vi paus i studentfirandet. Eller paus och paus... Det är i dag vi ska rigga vår egen trädgård inför morgondagen - dagen D. Dagen då vår egen "minsting" ska ta sin student. Vi räknar med ett 40-tal gäster och jag är mest stressad över alla hot om åskoväder. Vi får INTE plats inomhus, alltså måste åsk- och regnguden hålla sig ur vägen till åtminstone söndag.

Annars går väl förberedelserna sådär... Jag hade en diger "att-göra-lista", men eftersom den inkluderade en del "hemliga" uppdrag så kastade jag listan innan sonen kom hem från sitt besök hos flickvännen. Smart som jag är så gjorde jag ingen ny lista med det jag inte hunnit med. Så nu sitter jag mest här och grubblar över vad det var jag borde göra/ha gjort. Intelligensnivån är hög här hemma just nu. Eller inte...

          
De här två fina ungdomarna har vi firat i dagarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback